Een speler die niet is weg te denken uit de sector van de verse pasta: zo kan de onderneming Pastificio della Mamma, met haar producten die worden gecommercialiseerd onder de naam Pasta della Mamma, nog het best worden omschreven.
De onderneming werd in 1980 opgericht door een Italiaan die gepassioneerd was door gastronomische traditie. Pastificio della Mamma startte in een klein atelier met de productie van verse pasta voor restaurants uit de regio Luik.
In de jaren negentig groeit Pastificio fors en het bedrijf trekt naar de industriezone van Haut-Sarts. In 1997 stappen dan enkele nieuwe aandeelhouders in. Deze nieuwe organisatie zorgt voor de nodige versterking voor de uitbreiding van Pastificio en het ondernemingsproject krijgt vaste vorm.
De productiesite, die bijzonder veel flexibiliteit biedt, stelt Pastificio in staat om in te spelen op heel specifieke eisen.
Dat de site erg modern is, blijkt uit verschillende aspecten:
*Pastificio della Mamma est le nom de la société.
Pasta della Mamma en est la marque commerciale.
**Chiffres 2013
Pastificio della Mamma is een onderneming die een project op lange termijn nastreeft, een project dat wordt gedeeld door zowel directie als medewerkers.
Wij willen bijdragen tot een harmonieuze wereld door authentieke voedingsproducten te ontwikkelen die de mens en zijn omgeving respecteren; wij combineren onze knowhow en onze technologie met de kennis van de bodem.
Wij bieden pasta's die een gevoel van welbehagen creà«ren, die het resultaat zijn van onze passie voor de bodem, voor mens, milieu en innovatie. Wij brengen de zon aan tafel en in de harten, door smaken en kleuren te laten ontdekken.
Pasta della Mamma ontwikkelt voortdurend nieuwe producten die u kunnen interesseren. Volg ons op de sociale netwerken of via onze nieuwsbrief!